Interim Management

Begeleiding van tijdelijke projecten

Iedere onderneming krijgt vroeg of laat te maken met veranderingen waarbij lastige beslissingen genomen moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan een reorganisatie of een overname: grootschalige projecten die een enorme impact hebben op het bedrijf en het personeel.

  • Het opzetten of implementeren van nieuwe processen, systemen of afdelingen
  • Verander- of crisismanagement
  • Fusies, overnames of reorganisaties
  • Begeleiding tijdelijke projecten

Behoefte aan tijdelijke expertise

Om de concurrentie voor te blijven moeten ondernemingen zich voortdurend vernieuwen. Een nieuwe technologie of strategie is nog niet geïmplementeerd, of de volgende staat al weer voor de deur. Het is onmogelijk om al die expertise in huis te hebben.

Vervanging bij langdurige afwezigheid

Ook op managementniveau wordt het steeds gebruikelijker even een adempauze te nemen in de vorm van een sabbatical. Bovendien kunnen ook in hoge managementposities medewerkers tijdelijk uitvallen door ziekte of zwangerschap. Het probleem is alleen dat bedrijfsvoering en strategie niet tijdelijk kunnen worden stopgezet.

Tijdelijke verhoging van de werkdruk

Ieder bedrijf krijgt te maken met periodes waarin de werkdruk hoger is dan normaal. Denk bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, een audit, de jaarafsluiting of aanpassingen in de wet- en regelgeving.

Op zulke momenten is het prettig om een expert in te huren die zonder inwerkperiode kan helpen de klus te klaren.